Tuesday, January 19, 2010

TAVUKLU KARNIBAHAR GRATEN




Şu anda saat 12:30 ben hala uyumadım.Kızım ve ben büyük bir heyecanla bloğuma yaptığım tarifleri eklemeye çalışıyoruz.Bu bloğa girmeme vesile olan yeni tanıştığım ve kısa sürede sevdiğim Yasemin hanım sayesinde girdim.İlgisinden dolayı kendisine teşekkür ediyorum.
Şimdide onun yaptığı ve benim hemen denediğim tarifi yazıyorum.

MALZEMELER,

1 adet karnabahar
1 adet tavuk göğsü
1 adet soğan
4 diş sarımsak
2 havuç
tuz,karabiber
zeytinyağı

BEŞAMAL SOS İÇİN

3 çorba kaşığı un
3 su bardağı süt
tereyağı
tuz, karabiber

ÜZERİ İÇİN

Rendelenmiş kaşar peyniri
kekik
HAZIRLANIŞI:

Karnıbaharı haşlayın, e iyice süzün.
Haşlanan karnıbaharı fırın kabına alın.
Soğanı,havucu ve tavuk etini küp şeklinde kesin.
Tavaya sıvıyağ alın üzerine tavuk eti, soğan, sarımsak, havuç sırayla tavaya koyup soteleyin
Karnıbaharın üzerine tavuk sosunu ekleyin
Beşamel sos için tencereye unu alıp kavurun, üzerine terayağını ekleyin, yağ eriyince sütü yavaş yavaş ekleyip çırpma teliyle kaynayana kadar karıştırın, tuz ve karabiber ekleyip fırın kabındaki karnabahar ve tavuk sosusun üzerine gezdirin
son olarak kaşar rendesini ve bir tutam kekiği tepinin en üstüne serpiştirin
bu şekilde 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin

1 comment:

  1. Emine Hanim, oncelikle aramiza hosgeldiniz, sayfaniz hayirli, lezzetli,ve bol tarifli olsun...
    sevgiler'mle

    ReplyDelete