Friday, May 21, 2010

Haşhaş Böreği(amasya usulu)



MALZEMELER,

4 su bardağı un
1 çorba kaşığı maya
1 çay bardağı ılık su
2 su bardağı iri çekilmiş ceviz(ben kullanmadım)
1 su bardağı dövülmüş haşhaş
1 çorba kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 su bardağı eritilmiş tereyağ
1 su bardağı su

HAZIRLANIŞI,

Mayayı bir çay bardağı ılık suda 1 kaşık şekerle birlikte eritin.
Unun ortasına havuz gibi açıp mayalı karışımı ekleyin.azar azar su ilave ederek hamuru yuğurun.Üzerine nemli bir bez örtüp kabarıncaya kadar ılık bir ortamda dinlendirin.hamuru 6 eşit parçaya ayırıp oklava ileyufka şeklinde açın.Yufkaların üzerine eritilmiş tereyağ sürüp ceviz ve haşhaşı serpin.(ben tereyağ kullanmadım haşhaşı zeytinyağ ile birlikte sıvı hale getirdim ve yufkaların üzerine o şekilde sürdüm).Yufkaları üstüste yerleştirin 4-5cm eninde şeritler halinde kesin.Hazırladığımız şeritleri iki ucundan tutup hafifce burarak burgu şekli verin.Yağlanmış tepsiye dizin.üzerine yumurta sarısını sürüp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin.ılık olarak servis yapın.

No comments:

Post a Comment